Wij geloven heel sterk in de kracht van live communicatie, communicatie op het moment dat je oog in oog komt te staan met je doelgroep. Denk aan evenementen en beurzen, roadshows of presentaties, in een omgeving waar beleving centraal staat. Want wat is er nou leuker en efficiënter dan écht contact van mens tot mens?
In de wereld van Live Communicatie komen twee passies van ons samen: creatieve communicatie en het creëren van live belevingen. Hoe zorg je nou voor echte betrokkenheid en binding aan je merk of organisatie? Juist, door live ervaringen te bieden aan je doelgroep, écht met hen in gesprek te gaan en dit te koppelen aan online en offline communicatie.
In deze visuele wereld zijn wij ervan overtuigd dat je beelden nodig hebt om tijdens die live momenten mensen te raken, mensen te inspireren, met hen in gesprek te gaan en dezelfde taal te spreken. Het liefst ook live, zodat mensen de ontwikkelingen van deze visuele content zien ontstaan en er direct op kunnen reageren.
Verleng het effect van live
We vinden het heel tof om te zien dat steeds meer organisaties en bedrijven met beeld werken. Dat ook zij bekend zijn met de kracht van visuele content en dat zij weten dat het belangrijk is om ter plekke krachtige herinneringen te creëren, die zorgen voor meer betrokkenheid met de doelgroep en de groei van je fanwaarde.
Wat onbekender wellicht is het terrein van het vasthouden van dit effect. Hoe zorg je er nou voor dat het leuke contact dat je hebt gelegd tijdens die beurs, de verbinding die je ter plekke hebt gemaakt op het event, wordt vastgehouden? Hoe zorg je ervoor dat mensen bij thuiskomst en de dagen of weken erna nog steeds met een glimlach terugdenken aan jullie gesprek?
Met Babbels in Beeld spelen we in op deze behoefte. Onze illustrator is ter plekke aanwezig en maakt tijdens het event digitale illustraties, die direct zichtbaar zijn op een tv-scherm. Ter plekke ontstaan beelden ter ondersteuning van de gesprekken met de bezoekers en ter versterking van je merk en identiteit. De bestanden zijn direct deelbaar en te koppelen aan visuele media op het event. Ter plaatse kunnen de tekeningen direct worden verzonden naar de bezoekers, zodat deze gebruikt en gedeeld kunnen worden via social media. Een leuke terugkoppeling naar je leads in de week erna, te gebruiken in jullie nieuwsbrief of ter ondersteuning van een presentatie: kortom, op talloze wijze inzetbaar voor interne- of externe communicatiedoeleinden!
Morgen mogen we weer naar, als je het ons vraagt, een van de tofste evenementen van het jaar: Evenementencontact in Ahoy, Rotterdam. We zijn heel benieuwd naar de trends voor het komende seizoen en zien er naar uit branchegenoten te spreken over de kracht van digitale en visuele content op live events.