Hoe kan het aanbod van biologische producten in de horeca worden vergroot? Die vraag stond centraal tijdens de workshop ‘Meer bio in de Horeca’ van Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Babbels in Beeld was in opdracht van Imagro aanwezig bij het event om de kern vast te leggen in een allesomvattend, visueel verslag.
(Bio)logisch
Onze voedselproductie is al een tijdje in transitie. Grote thema’s zoals stikstof, broeigassen en bodem- en waterkwaliteit vinden steeds vaker hun weg naar de headlines. We lezen erover. Maar doen we er ook wat aan?
Tijdens de workshop gaan deelnemers uit de horeca, groothandelssector en agrarische sector met elkaar in gesprek over hoe het aanbod van biologische producten in de horeca kan worden vergroot. Want biologische landbouw begint bij een toenemende consumptie en vraag. En andersom: hoe groter het biologische aanbod, hoe meer consumenten worden gestimuleerd deze te kopen. Een flinke uitdaging voor de branch dus!
Visuele verslaglegging
Het gesprek dat volgde was complex en zat vooral boordevol goede ideeën. Om te voorkomen dat deze verloren gaan, legde Babbels in Beeld de gesprekken vast in een pakkend, visueel verslag. Zo werd er gesproken over het belang van kennis van biologische producten (“zitten er beestjes in?!”). Daarnaast zijn marktontwikkelingen en de kracht van storytelling belangrijke thema’s die direct opvallen in de visual.