Live illustraties Paaspop Academy

De Paaspop Academy: een vernieuwende leeromgeving voor professionals en studenten uit de creatieve industrie en de eventwereld. Ontstaan uit een samenwerking van Fontys Academy for Creative Industries en Paaspop, organiseerde zij afgelopen weekend de vijfde editie van dit event. Interessante en toonaangevende sprekers geven een veelheid aan informatie en professionals gaan in discussie met elkaar én met het publiek.

Dit jaar was het thema “Onder invloed?!” We werden meegenomen in de wereld van de nieuwe festivalgeneratie. Hoe worden deze jongeren beïnvloed door de maatschappij? Hoe worden ze beïnvloed door influencers? En werken de traditionele marketingmethodes nog wel om deze doelgroep te bereiken? Babbels in Beeld werd gevraagd live visuals te maken van zowel de presentaties als de paneldiscussie die daarop volgde.

Aart Bontekoning, organisatiepsycholoog en generatie-expert trapte de middag af met een wetenschappelijke benadering over vergrijzing van organisaties, hoe de jonge generatie daar last van heeft en waar de jonge generatie energie van krijgt. Hoe breng je deze twee groepen dichter bij elkaar en zorg je ervoor dat we van elkaar leren? Een gesprek over vers geupdate leiderschap, een coachende en gelijkwaardige stijl, de samenwerking van jonge kinderen en wat we daar van kunnen leren. Zijn advies: oriënteer op energie, hou de energie hoog, dan steun je jongeren in het vinden van hun eigen weg!

De tweede spreker was Floris Nool: CRM analytics manager van Ticket Master. Hij praatte ons bij over de millenial als dé nieuwe consument voor festivals en concerten. Over hoe zij leven rondom hun mobiele telefoon, op social media overal laten zien waar ze zijn en met wie en hoe men van die gewoonten gebruik kan maken om deze doelgroep te bereiken. Over recommendation engine: kanalen die ons vertellen wat wij leuk vinden (denk aan Netflix en Spotify), over het belang van aanbevelingen van vrienden, over het nieuwe festivalpubliek dat naast deze jongeren ook steeds meer uit jonge gezinnen bestaat én over hoe je influencers kunt inzetten om jouw doelgroep aan te spreken.

Na de pauze volgde er een paneldiscussie bestaande uit social media experts, marketing professionals en innovators uit de eventwereld. De groep ging in gesprek over de nieuwe festivalgeneratie, onder leiding van presentator Maarten van Hooft. Een interessante discussie over de rol van influencers, over het volgen van je buikgevoel versus meten = weten, over cocreatie en gedragsverandering van de festivalbezoeker. Tijdens de discussie was de visual die Leon live maakt direct te volgen op groot scherm.

Alle foto’s zijn gemaakt door Max Kneefel, waarvoor veel dank!

Interesse?

Neem contact op met een van onze adviseurs


E-mail Tel: 073 7820 314